Paulsson lämnar ordförandepost i börsbolag

Paulsson lämnar ordförandepost i börsbolag
Erik Paulsson. Bild: Eddie Ekberg

Erik Paulsson lämnar uppdraget som styrelseordförande i Diös Fastigheter. Han efterträds av Bob Persson.

Vid Diös årsstämma den 14 april lämnar Erik Paulsson ordförandeposten. Hans efterträdare blir Bob Persson, vd och delägare i familjeföretaget Persson Invest.

Ny styrelseledamot i Diös föreslås också bli Bo Forsén, som bland mycket annat är styrelseordförande i Brinova och Norén Fastigheter.

Diös styrelse kommer om valberedningens förslag gillas att bestå av: Bob Persson, Bo Forsén, Gustaf Hermelin, Anna-Stina Nordmark-Nilsson, Lars-Göran Petterson och Torsten Åsbjer.

Läs också