Pandox köper fyra hotell för mer än 700 miljoner

Pandox har genom sitt intressebolag Norgani förvärvat fyra hotell i Danmark med sammanlagt 728 rum. Förvärvspriset uppgår till 707 miljoner kronor.

Hotellportföljen omfattar tre hotell i Köpenhamn – Scandic Hviderod, Scandic Klostrop, First Copenhagen samt Scandic i Kolding.

Efter förvärvet äger Pandox nio hotell i Danmark varav åtta i Köpehamn.

Läs också