Ole Vagner ny huvudägare i Nordicom

Det är fastighetsbolaget Centerplan – genom Nicolaj Gruppen – som har sålt sina aktier.

Ole Vagner ägde tidigare elva procent men är med sina 32,99 procent största ägare – näst störst är isländska FL Group, som äger 22 procent.

Vagner går vid en extra bolagsstämma in i Nordicoms styrelse.

– Jag ska inte ändra på något, säger Ole Vagner till den danska tidningen Børsen.

Ole Vagner sålde förra året utvecklings- och fastighetsbolaget Keops till isländska investerare, som slog ihop företaget med bland andra Atlas Ejendomm till nuvarande Landic, som äger fastigheter för över 30 miljarder kronor i Skandinavien.


Läs också