Det spanska kosmetikvarumärket 3INA slår nu upp portarna till sin första butik i Sverige.
JLL har agerat rådgivare åt 3INA (uttalas Mina) under introduktionen på den svenska marknaden.
3INA öppnade sin första butik i London tidigare i februari i år och har sedan dess etablerat sig i länder som Australien, Malta, Grekland, Italien och Sydafrika. Nu har turen kommit till Sverige och kedjan öppnar den 15 september sin första butik i Täby centrum. Den 13 oktober kommer ytterligare en butik att öppna i Kista Galleria. Butikerna är 70 respektive 100 kvadratmeter.
3INAs affärsmodell innebär att de kan skapa och lansera nya produkter på bara fyra månader.
– Att ha denna möjlighet ger oss fördelen att snabbt kunna plocka upp trender och skapa produkter som vi vet att våra kunder kommer älska, säger Mark Eve, medgrundare 3INA.
– Antalet internationella varumärken som etablerar sig på den svenska marknaden är fortfarande rekordhögt. Vi ser ett fortsatt starkt intresse, inte minst ifrån just kosmetikbranschen. 3INA har en nytänkande och imponerande strategi och vi är mycket glada att varumärket nu har valt Sverige som nästa marknad, säger Martin Lindgren, chef över JLL Corporate Solutions i Sverige.