Nytt jättevaruhus läcker

Det är inte ens en månad sedan möbeljätten invigde sitt största varuhus i landet. Nu regnar det in.

21 oktober invigdes Ikeas jättevaruhus i Svågertorp, Malmö.
Men vid helgens skyfall läckte det in.

Personal vid varuhuset fick sätta ut hinkar för att ta hand om det vatten som läckte in men inga möbler uppges ha kommit till skada.

– Om det blir kraftigt regn sipprar vatten in på ett par ställen, säger Gordon Gustavsson, varuhuschef, till Sydsvenskan.

Arbetet med att täta läckorna pågår nu för fullt.

Läs också