Nytt hotell till Norra Bantorget

Scandic Hotels nya kedja HTL har även tecknat ett 15-årigt kontrakt för en etablering vid Norra Bantorget.

Fastigheten förvärvades av AB Folkets Hus från LO 2011. Det nya hotellets entré kommer att hamna vid Upplandsgatan alldeles nära Norra Bantorget.

– Vi har redan i dag ett bra samarbete med Scandic Norra Bantorget som omfattar cirka 240 rum och är mycket glada att få utveckla det samarbetet ytterligare, säger Ronie Ekström, vd för AB Folkets Hus.

Det nya hotellet beräknas öppna våren 2015.

Läs också