Nya ledamöter till Rikshems styrelse

Nya ledamöter till Rikshems styrelse
Zdravko Markovski och Siv Malmgren. Bild: Olof Holdar och Hans Alm

Vid årsstämma den 24 mars 2022 valdes Siv Malmgren och Zdravko Markovski till nya ordinarie ledamöter i Rikshems styrelse.

Valet av de nya styrelseledamöterna innebär att Rikshems styrelse utökas från sex till åtta ordinarie ledamöter.

Siv Malmgren
Siv Malmgren är född 1959 och har en fil kand i beteendevetenskap och en MBA från Stockholms universitet. Hon har tidigare varit vd för John Mattson samt styrelseledamot i Willhem, Fastighetsägarna Stockholm, Fastighetsägarna Sverige och i Handelsbanken, Regionbank Stockholm.

Zdravko Markovski
Zdravko Markovski är född 1964 och civilingenjör från KTH. Han har tidigare varit vd för Svevia och har haft flera ledande befattningar inom JM-koncernen där han bland annat suttit i koncernledningen i över tio år och varit affärsenhetschef för JM Bostad Stockholm. Zdravko Markovski har varit styrelseledamot i Backastad och Backastad Projekt samt Sveriges Byggindustrier. Idag är han ledamot i Besqab samt avgående ledamot i Castellum.

Rikshems styrelse består sedan årsstämman av: Per Uhlén (ordförande), Pernilla Arnrud Melin, Liselotte Hjorth, Andreas Jensen, Siv Malmgren, Zdravko Markovski, Per-Gunnar Persson och Peter Strand.

Läs också