Nya hyresgäster i Flat Iron Building

Från och med den 1 januari 2009 har riksdagen beslutat att slå samman de fyra diskrimineringsombudsmännen DO, JämO, HomO och HO vilket innebär en gemensam myndighet, Diskrimineringsombudsmannen. I samband med sammanslagningen flyttar den nya myndigheten in i Skanskas nya kontorsfastighet vid Norra Bantorget. Hyreskontraktet omfattar cirka 3 300 kvadratmeter.

Collector Finance & Law, Energimarknadsinspektionen och Wenell Management kommer att hyra cirka 400 kvadratmeter vardera.
Skanskas Flat Iron Building är därmed uthyrd till cirka 70 procent med 4 000 kvadratmeter återstående kontorsyta vilken efter behov kan delas upp från 400 till 2 100 kvadratmeter. Sedan tidigare har hyresavtal tecknats med Konkurrensverket, Hexagon och Tetra Pak. Huset omfattar totalt cirka 13 500 kvadratmeter kontorslokaler och färdigställs i december 2008.

– Vi upplever en fortsatt stark efterfrågan på moderna och effektiva kontorslokaler i Stockholmsregionen och är mycket glada över att så många företag väljer att flytta till våra nya, attraktiva lokaler i Stockholms innerstad, säger Jan Odelstam, vd Skanska Fastigheter Stockholm.

Läs också