– Intresset för vd-uppdraget har varit stort med många kvalificerade sökande. Vi är glada att vi gick i mål med en så välmeriterad kandidat som Björn Bergman, säger Lena Lindström ordförande för Svenska Stadskärnor.
– Jag ser fram emot att få engagera mig i de allt viktigare frågorna om våra städers utveckling. Det är inspirerande att få möjlighet att arbeta nationellt med så många kompetenta och engagerade intressenter, säger Björn Bergman
Björn Bergman började sitt arbete redan igår den 5 mars för att arbeta jämsides med avgående vd:n Jeanette Berggren som börjat ett nytt arbete som vd för Norabostäder och Nora Utveckling.
