Ny sushirestaurang i centrala Södertälje

Ny sushirestaurang i centrala Södertälje
Sushi Yama öppnar på Storgatan 2 i Södertälje. Foto: Hillstedts.

Sushi Yama fortsätter sin expansion i Sverige och öppnar i april 2026 en ny restaurang i centrala Södertälje.
– Södertälje är en stad vi länge velat etablera oss i, säger Rafi Shemoun, Regional Manager på Sushi Yama.

– Vi tror starkt på Södertälje och den utveckling som sker i stadskärnan, inte minst runt Maren där vår restaurang ligger. Med vår etablering ser vi fram emot att bidra positivt till den fortsatta utvecklingen, säger Danny Barsoum, Chief Brand Officer på Sushi Yama.

Den nya restaurangen öppnar på Storgatan 2. Etableringen beräknas skapa cirka tio nya arbetstillfällen i Södertälje.

– Vi växer, med etableringar runtom i Sverige och även i Tyskland. Just denna etablering känns extra speciell då en del av oss i bolaget har kopplingar till staden. Vi har redan en lojal gästbas här och har genomfört flera cateringuppdrag trots avståndet, säger Danny Barsoum.

Läs också