Vid Samhällsbyggarnas årsmöte har en ny styrelse valts för verksamhetsåret 2026. Valberedningen har i sitt arbete haft fokus på att styrelsens sammansättning ska spegla både föreningens breda medlemsbas och samhällsbyggnadssektorns olika perspektiv geografiskt, kompetensmässigt och organisatoriskt.
Till ordförande omvaldes Dag Björklund. Även Helena Dalhamn, Mattias Gretzer, Mattias Tegefjord och Victoria Tatti omvaldes som ledamöter.
Tre nya ledamöter valdes in i styrelsen:
Caroline Szyber, jurist och rådgivare med lång erfarenhet från bostads-, bygg- och fastighetssektorn samt strategisk kommunikation.
Pontus Gruhs, strateg på Trafikverket med fokus på hållbart och demokratiskt samhällsbyggande i samverkan mellan offentlig och privat sektor.
Åsa Jarder, utvecklingsledare inom seriositet på Skanska Sverige med lång erfarenhet av förändringsarbete, hållbarhet och branschsamverkan.
Samtidigt lämnar tre ledamöter styrelsen: Helena Markgren, Ida Karlsson och Bita Almasian. Samhällsbyggarna riktar ett varmt tack för deras stora engagemang och värdefulla arbete för föreningen under deras tid i styrelsen.
Den nya styrelsen tillträdde i samband med årsmötet 25 maj 2026.
