Ny sjukhemsbyggnad på Kungsholmen

Den nya byggnaden beräknas stå klar 2012/2013. För förarbetet ansvarar ebab.

– Vi har i många år jobbat med liknande projekt och olika liknande vårdgivare och den kompetens vi fått där har nu resulterat i detta samarbete med Stockholms Sjukhem – ett samarbete vi är glada och stolta över, säger Thomas Järlö, affärschef på ebab i Stockholm.

Projektet omfattar cirka 100 vårdplatser/lägenheter om 33 kvadratmeter, varav nio lägenheter är öronmärkta för yngre med demenssjukdom. Lägenheterna kommer att inrymmas i den nya byggnaden och skall utrustas med egen wc, dusch, tvättmaskin och pentry.

Byggstart är planerad till 2010, under förutsättning att detaljplan och lovfrågor är klara.


Läs också