Hösten 2011 öppnar Mio en ny butik i InfraCity, utmed E4 mellan Stockholm och Arlanda. Etableringen blir Mio-kedjans sjunde i Stockholmsområdet, och den andra nypremiären på mindre än ett år sedan Mio Bromma öppnades i oktober i år.
– Vi har haft en mycket positiv utveckling i Stockholmsområdet de senaste åren med fler besökare och ökad försäljning. Infracity är en expansiv handelsplats som når ett stort marknadsområde i och med sitt utmärkta trafikläge. Handelsplatsen är välkänd och marknadsområdet växer stadigt med inflyttning och nybyggnation. Till det kommer InfraCitys inriktning med en attraktiv butiksmix för hem, fritid och bygg. Vi ser stora möjligheter för Mio att nå nya kunder med denna etablering, säger Mios vd Christina Ståhl.
Mio-butiken får en yta på 4 600 kvadratmeter, varav 3 200 kvadratmeter är försäljningsyta. Planerad öppningsdag är 1 september 2011. Den nya Mio-butiken beräknas ge 15 nya arbetstillfällen.
– Vi välkomnar Mio till Infracity. Mios etablering blir ytterligare en markering i den pågående utvecklingen av Infracity till en riktigt attraktiv handelsplats, säger Arne Månsson, områdeschef för Infracity.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.