Ett av de viktigaste stegen nu efter Rikshem-affären, enligt Niklas Nordström, är att få fler aktörer till Luleå.
– Vi ska bygga 5 000 bostäder på tio år, då behövs det fler aktörer som kommer hit. I och med den här affären ser andra aktörer att det är möjligt att få avsättning för sin investering, så jag är hoppfull att det kommer in fler aktörer inom kort, säger Niklas Nordström.
Han menar också att affären innebär att rättvisa skipas.
– Vi här uppe i Norrbotten har aldrig tidigare fått del av den här typen av kapital, men nu har vi fått den här helt unika möjligheten och har vänt kapitalströmmarna upp hit. Jag är otroligt stolt över att vi har gått i mål med det här.
