Nu i sommar tappas de sista flaskorna upp i Vin o Sprits anläggning i Sundsvall. En av spekulanterna till den 36 000 kvadratmeter stora lokalen är Norrlandspojkarna.
Norrlandspojkarna vill alltså köpa Vin o Sprits fastighet i Sundsvall.
– Vi hade hoppats på ett besked i veckan, men har ännu inte hört något, säger företagets vd Lars-Göran Bäckvall till Sundsvalls Tidning.
Det handlar om 36 000 kvadratmeter fabriksyta samt lika stora utomhusytor.
Det är stockholmsfirman Tenant and Partner som fått uppdraget att sälja fastigheten.
– Det har funnits en hel del intressenter och just nu är de tre kvar. Vilka det är kommenterar jag inte, säger Seth Zetterström på Tenant and Partner till Sundsvalls Tidning.
