Norrlandspojkarna vill köpa Vin o Sprit-lokaler

Nu i sommar tappas de sista flaskorna upp i Vin o Sprits anläggning i Sundsvall. En av spekulanterna till den 36 000 kvadratmeter stora lokalen är Norrlandspojkarna.

Norrlandspojkarna vill alltså köpa Vin o Sprits fastighet i Sundsvall.
– Vi hade hoppats på ett besked i veckan, men har ännu inte hört något, säger företagets vd Lars-Göran Bäckvall till Sundsvalls Tidning.

Det handlar om 36 000 kvadratmeter fabriksyta samt lika stora utomhusytor.

Det är stockholmsfirman Tenant and Partner som fått uppdraget att sälja fastigheten.
– Det har funnits en hel del intressenter och just nu är de tre kvar. Vilka det är kommenterar jag inte, säger Seth Zetterström på Tenant and Partner till Sundsvalls Tidning.

Läs också