– Det beror på att Skatteverket i efterhand inte tycker att vi har betalat tillräckligt med skatt, men vid tidpunkten för affären följde vi då gällande rättspraxis, säger Rodney Alfvén, chef för investerarrelationer på Nordea till Dagens Industri.
Förra årets upptaxerades Nordea med 2,9 miljarder kronor i Förvaltningsrätten, banken dömdes då att betala en dryg miljard kronor till Skatteverket.
Nordea har överklagat ärendet till Kammarrätten.
