Nivika köper i centrala Värnamo

Bengt Maurd har under sommaren sålt av sitt bestånd till Nivika fastigheter.

Det handlar om nio fastigheter som i centrala Värnamo som Bengt Maurd sålt till fastighetsbolaget Nivika, bland annat SEB-huset på Storgatsbacken och vårdcentralen på Pilgatan i samma kvarter.

Det skriver Värnamo Nyheter.

– Det var min svärmor och far som höll på med fastigheter så man kan säga att jag ärvde intresset, säger Bengt Maurd till tidningen.

Läs också