Etableringen äger rum i området Broängen – Kristinehamns starkaste handelsplats.
– Det är vårt nionde samarbete med Thansen, vilket vi är väldigt glada över. Det vittnar om ett grundmurat och långsiktigt förtroende för att vi är en partner som åstadkommer goda förutsättningar för kedjans vidare expansionsplaner och tillväxt, säger Claes Setthagen, fastighetsförvaltare på Svenska Handelsfastigheter.
Den danska detaljhandelskedjan Thansen etablerar sig på drygt 900 kvadratmeter i SHF:s fastighet Buffeln 7 som är belägen i hjärtat av handelsplatsen Broängen i Kristinehamn. I fastigheten finns redan Stora Coop, Rusta, Jem & Fix, Kronans Apotek och Arken Zoo. Även Dollarstore, Jysk och Lidl är etablerade på området.
Broängen är Kristinehamns starkaste handelsplats. Dessutom antog kommunen alldeles nyligen ett planförslag som ska göra området ännu mer levande och modernt, skapa bättre förutsättningar för nyetableringar och attrahera fler besökare.
– Vi ser Kristinehamn som en strategiskt viktig etablering i vår fortsatta expansion i Sverige. Broängens läge, ett attraktivt område med god tillgänglighet, gör det till en idealisk plats för oss att möta våra kunder med vårt breda utbud inom bil, cykel och fritid", säger Stefan Roysson, administrativ chef på Thansen.
Avtalet noterar också det nionde samarbetet mellan Svenska Handelsfastigheter och Thansen, vilket samtidigt innebär ett ytterligare viktigt steg i danska kedjans snabba expansion.
– Vi är mycket glada över att välkomna Thansen till Broängen. Deras etablering stärker och utvecklar området ytterligare och bidrar till vår långsiktiga vision om att skapa tillväxt för såväl thansen, kommunen som handelsplatsen, säger Claes Setthagen.
Prelimenärt planerar Thansen att öppna sin nya butik någon gång under årets fjärde kvartal. Det betyder i så fall att kedjan slår upp dörrarna till sin 30 butik i Sverige.
Bolag Det har gått lite mer än ett år sen AMF Fastigheter flyttade sitt kontor till Mood gallerian och från start var ambitionen att ta reda på hur framtidens kontor kan utvecklas. Man ska kort sagt laborera fram hur det kan se ut. Hanna Mossfeldt som är arbetsplatsstrateg på bolaget berättar nu om vad de kommit fram till med hjälp av Göteborgs Universitet och Handelshögskolan i Stockholm.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.