Niam finns i dag i Sverige, Norge och Finland. I nästa vecka öppnar man också ett kontor i Danmark.
– Vi kommer att sitta mitt i Köpenhamn. Till en början kommer det att sitta en person där, säger Niams vd Johan Bergman, som inte vill gå ut med vem det handlar om.
I nästa vecka går vi ut med det. Men jag kan säga att det är en dansk.
Varför öppnar ni just nu?
– Vi finns i Sverige, Norge och Finland och eftersom vi har nordiska fastighetsfonder är det naturligt att också finnas i Danmark. Vi tror på den danska fastighetsmarknaden och ser bra affärsmöjligheter.
Har den danska marknaden nått botten?
– Vet inte, det är svårt att träffa botten. Men som det ser ut i dag ser vi bra affärsmöjligheter inom kontor, handel och kanske logistik.
