- Mio ser en fortsatt positiv utveckling för samtliga butiker i Stockholmsregionen. Heron City är attraktivt och Mio-butiken där lockar allt fler kunder, säger Björn Lindblad, vd för Mio.
Heron City satte under 2013 besöksrekord med 7,3 miljoner besökare, en uppgång med elva procent sedan 2012 och med 24 procent sedan Niam köpte Heron City 2011.
- Heron City växer kraftigt. Under 2013 uppgick omsättningen till en miljard kronor vilket gör Heron City till en av de starkaste destinationerna inom inredning, hemelektronik, sport och fritid i Stockholmsregionen. Detta stärks ytterligare av att Mio, som också är uner stark tillväxt, ger oss ett förnyat och långsiktigt förtroende, säger Klas Modin, centrumchef på Heron City.
Heron City i Kungens Kurva, Stockholm, omfattar 48 700 kvadratmeter. Newsec förvaltar Heron City för Niams räkning.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.