Nu är det klart att det kommunala bolaget Mitthem i Sundsvall tar över bolaget Wallholmens skandalhus. Renoveringen har redan startat.
Enligt Dagbladet betalade Mitthem 46 miljoner kronor för de två bostadsfastigheterna.
Affären har inte varit helt lätt att genomföra.
– Det har varit en otroligt speciell affär som jag inte vill vara med om igen, säger Mitthems vd Hans Selling till Dagbladet.
Enligt honom var inte Wallholmens vd Thomas Olsgården mycket att lita på.
– En bankman sade att hans saliv inte hann torka förrän han ändrat sig, säger Selling till Dagbladet.
