De 145 meter höga Tors torn, vid Nya Karolinska Solna, riskerar att bli lägre. Eller att inte bli av alls. Detta efter att Stockholms stad dragit tillbaka markanvisningen, enligt SVT.
Anledningen till att staden drar tilbaka markanvisningen är att ägaren, Orkla-ägda Oslo Naeringseiendom, har svårt att få ihop kalkylerna kring bygget.
Investeringsvolymen i projektet Tors torn uppgår till cirka fyra miljarder kronor.
Tors torn beräknades byggstartas mot slutet av året, men det blir nu sannolikt försenat.
