Magnentus köper mer i Norrköping

Magnentus köper mer i Norrköping
Magnus Malm. Bild: Nicklas Tollesson

Magnentus köper fastigheter i centrala Norrköping. Säljare är kommunen och köpeskillingen uppgår till cirka 30 miljoner kronor.

Fastigheterna i fråga är Tullhuset 8 och 10, vilka Magnentus, ägt av Magnus Malm, köper för att fortsätta sin satsning på att göra Hospitalsgatan till ett kontors- och handelsstråk, skriver Norrköpings Tidningar.

Läs också