M2 går i hamn med obligationsförfall

M2 går i hamn med obligationsförfall
Jakob Mörndal och M2 Gruppen säljer ytterligare i Kista, den här gången till Nordika. Bild: M2 Gruppen

M2 Asset Management AB har återbetalat utestående obligationslån med förfall 25 januari 2024 med cirka 549 miljoner kronor.

Innan förfallet fanns redan återköpta obligationer om över 451 miljoner kronor i M2 Asset Managements ägo. Totalt uppgick det emitterade beloppet till en miljard.

– Vi fortsätter att lösa obligationsskuld i M2. Det är i huvudsak kapital från höstens fastighetsförsäljningar som vi nu använder för att lösa skuld. Nästa obligationsförfall är 15 januari 2025, vilket gör att vi har gott om tid att arbeta för att hantera detta, säger Jakob Mörndal vd för M2.

Läs också