Locums vd får lämna

Locums vd får lämna
Nathalie Boulas Nilsson. Bild: Stockholms läns landsting

I Locums pressrelease skriver man att: ”Under kommande år kommer det att krävas nya ansträngningar från alla delar av landstingets organisation, för att förverkliga visioner och mål för framtidens hälso- och sjukvård. Locum, som har en viktig roll i detta arbete går nu in i ett skede där en ny vd bör ta vid för att föra bolaget framåt. Nuvarande verkställande direktör, Nathalie Boulas Nilsson, lämnar därför Locum från och med måndagen den 9 mars.”

Processen för att rekrytera en ny vd påbörjas omedelbart. Under rekryteringsprocessen tillförordnas fastighetsdirektör Marie Boestad som verkställande direktör.

Nathalie Boulas Nilsson har varit vd på Locum sedan 2011.

Läs också