I Locums pressrelease skriver man att: ”Under kommande år kommer det att krävas nya ansträngningar från alla delar av landstingets organisation, för att förverkliga visioner och mål för framtidens hälso- och sjukvård. Locum, som har en viktig roll i detta arbete går nu in i ett skede där en ny vd bör ta vid för att föra bolaget framåt. Nuvarande verkställande direktör, Nathalie Boulas Nilsson, lämnar därför Locum från och med måndagen den 9 mars.”
Processen för att rekrytera en ny vd påbörjas omedelbart. Under rekryteringsprocessen tillförordnas fastighetsdirektör Marie Boestad som verkställande direktör.
Nathalie Boulas Nilsson har varit vd på Locum sedan 2011.
