KPMG lämnar Concent i förtid

KPMG väljer att lämna Concent i förtid eftersom man anser att det saknas förutsättningar för fortsatt samarbete.

Som tidigare kommunicerats har Concent under hösten arbetat med den framtida strukturen av bolaget. Bolaget arbetar intensivt med detta och har närmat sig en lösning. Förhoppningsvis kan strukturförändringen avslutas under Q4 2016. Som ett led i förberedelserna inför strukturförändringen kallar bolaget inom kort till extra bolagsstämma för nyval av styrelse.

Styrelsen har vidare mottagit meddelande om KPMG:s förtida avgång. Som anledning anges att det saknas förutsättningar för fortsatt samarbete. Bolaget har bett KPMG förklara vad som avses med detta utan att erhålla någon ytterligare information. Styrelsen i Concent är mycket förvånade över KPMG:s avgång och anser att KPMG:s agerande skarpt kan ifrågasättas. Styrelsen kommer således att överväga vilka åtgärder man tar med anledning av detta. Kommande kallelse till extra bolagstämma kommer med anledning av KPMG:s förtida avgång också avse nyval av revisor.

Läs också