Det var i måndags som kommunstyrelsen i Nyköping beslutade att låta kommunen köpa Försäkringskassans fastighet. Anledningen ska vara att kommunen kommer att spara många miljoner genom att säga upp dyra lokaler som hyrs i dag.
Försäkringskassans lokaler ska användas för att samlokalisera flera verksamheter som i dag sitter utspridda.
Det slutgiltiga beslutet fattas av kommunfullmäktige den 13 december, rapporterar Sveriges Radio P 4 Sörmland.
