Ett kommunalt bolag i Stockholm vill sälja hela eller delar av sitt bestånd på cirka 2 000 lägenheter, kommersiella lokaler och flera äldreboenden.
Det rör sig om det kommunala bostadsbolaget Värmdö Bostäder. Den borgerliga alliansen i Värmdö undersöker nu, enligt SVT:s ABC, om man kan sälja hela eller delar av bolaget.
– Det handlar om att kommunen ska frigöra kapital och minska sin låneskuld. Vi vill också kunna satsa på nya hyresrätter för unga, säger Marie Bladholm (M) som är kommunalråd i Värmdö till SVT:s ABC.
På säljlistan finns även brandstationen i Gustavsberg, Porslinsfabriken och flera äldreboenden.
Förslaget kommer att redovisas närmare på kommunstyrelsens möte den 11 mars.
