Iordningsställandet av den nya sportanläggningen i fastigheten Gustavsvik 13 innebär utökade möjligheter för idrottsliga utövningar på såväl dag- som kvällstid i Västerås. Fokus kommer att ligga på innebandy, men hallen kommer även att användas för andra idrotter såsom bordtennis, kampsporter och bågskytte. På dagtid kommer den att användas som träningshall åt skolor i Västerås samt för olika typer av arrangemang. Anläggningen beräknas vara färdig i oktober 2009 och investeringen är kalkylerad till 15 miljoner kronor.
– Det är roligt att kunna bidra till att förbättra möjligheterna för Västeråsbor i allmänhet, och Västeråselever i synnerhet, att sporta mer. Samtidigt får Klövern en stabil och långsiktig hyresgäst, säger Klöverns vd Gustaf Hermelin.
