Kaplan vid byggstart av nollenergihus i Hammarbyhöjden

Bostads- och stadsutvecklingsminister Mehmet Kaplan (MP) medverkar i dag vid den första gjutningen av Einar Mattssons nollenergihus som ska uppföras i Hammarbyhöjden.

Einar Mattssons ska bygga 64 nya hyresrätter i Hammarbyhöjden i Stockholm. Huset som byggs är ett så kallat nollenergihus, det vill säga ett hus som utformas för att på bästa vis spara energi och minimera driftskostnaderna.

Läs också