Jones Lang Lasalle kortar ner sitt namn och heter från och med nu JLL.
Bolaget inför även en ny logotyp.
Att förkorta namnet förtydligar att JLL är ett globalt företag med närvaro på flera marknader, med bred expertis som tillämpas i form av en rad olika tjänster. Det representerar också en anpassning till olika kommunikationsstilar i olika länder, språk och kanaler. Framförallt belyser namnbytet den ökade användningen av digitala kanaler, menar bolaget.
– Även om vi byter namn kvarstår vår grundmurade känsla för samarbete, integritet och vårt mål att leverera verkligt värde till våra kunder. JLL är lätt att uttala, minnas och väldigt visuellt gångbart var i världen vi än hjälper klienter, säger Charles Doyle, marknads- och kommunikationschef på JLL.
– Namnet JLL och den nya logotypen kommer att aktiveras globalt under de kommande två åren. Företagets juridiska namn (Jones Lang Lasalle Incorporated) och namnet på dess helägda dotterbolag (Lasalle Investment Management) förblir oförändrade.