ISS får fortsätta förvalta Nordisk Areals 87 fastigheter runt om i Sverige.
Det handlar om de 87 fastigheter som Nordisk Areal köpte av Systembolaget 2008.
Förvaltningsvatalet är förlängt med ett år.
– ISS har visat att de har en struktur och en organisation som är väl rustad att förvalta detta rikstäckande fastighetsbestånd. ISS har också visat att de kan svara upp mot våra högt ställda krav vad gäller uppföljning och rapportering säger Asle Løvstad, vd på First Newsec Asset Management AS, som ansvarar för förvaltningen av fonden Nordisk Areal.
– Vi är mycket glada över det förtroende vi fått av Nordisk Areal, som representerar en typ av fastighetsägare som ISS gärna arbetar med. Vår breda tjänsteportfölj och stora geografiska spridning ger både synergivinster och färre tidsödande kontaktytor, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS.
