SBB tvingas till två årsavgifter, motsvarande 784 592 kronor, i böter sedan man brutit mot Nasdaqs regelverk. För Fastighetssverige ger vd:n Ilija Batljan sin syn på saken.
Enligt Nasdaq Stockholms Disciplinnämnden har SBB agerat på ett felaktigt sätt i samband övertagandet av Högkullen. Detta sedan man brutit mot de så kallade budpliktsreglerna.
– Det handlar om att vi inte i tillräckligt god tid offentliggjorde vårt bud på Högkullens preferensaktier, säger Ilija Batljan.
Hur ser du på böterna?
– Vi respekterar beslutet och är nöjda med att frågan är utredd. Nu kan vi gå vidare och fokusera på att fortsätta utveckla vår verksamhet.
