Nuvarande vd:n Anette Sand ska gå i pension vid årsskiftet – nu kan Fastighetssverige berätta vem som föreslås bli hennes ersättare.
Stockholmshems nuvarande vd Anette Sand kommer att lämna sin position den 3 oktober, hon lämnar på egen begäran för att gå i pension vid årsskiftet. Hennes ersättare föreslås bli Anette Scheibe Lorentzi, för närvarande stadsbyggnadsdirektör vid Stadsbyggnadskontoret.
Styrelsen ska ta beslut i frågan vid nästa sammanträde den 8 juli och enligt den handling som Fastighetssverige tagit del av föreslås Anette Scheibe Lorentzi ta över vd-posten från och med den 3 oktober och förordnandet föreslås gälla till den 30 september 2027.
Fastighetssverige har varit i kontakt med Anette Scheibe Lorentzi som vill avvakta med att kommentera tills styrelsen har tagit ett beslut i frågan.
Stockholmshem är ett av landets största fastighetsbolag och vid årsskiftet uppgick bolagets förvaltade fastighetsbestånd till 402 (404) fastigheter. Den uthyrningsbara arean uppgick till cirka 2 087 000 (2 066 000) kvadratmeter inklusive garageytor och antalet bostadslägenheter uppgick till 28 255 (27 966).
Enligt årsredovisningen är det samlade marknadsvärdet för bolagets fastigheter drygt 67 miljarder kronor.
