Heimstaden vill för andra gången inom loppet av fem månader höja hyran, denna gången med två procent för att täcka stigande kostnader, det skriver Bloomberg News.
Hyreshöjningen gäller för runt 6 000 lägenheter i Malmö. För drygt fem månader sedan kom parterna överens om att höja hyran med fem procent, men nu vill alltså Heimstaden göra ytterligare en höjning på två procent.
”Hyresnivåerna måste spegla kostnadsutvecklingen över tid”, säger Heimstadens investeringschef Christian Fladeland i en mejlkommentar till Bloomberg som återgetts av Finwire.
