Myran som symbol har varit en självklar del av Wallenstams logotyp och varumärke sedan 50-talet och symboliserar bland annat samarbete, uthållighet, styrka och konsten att bygga flerfamiljshus på noga utvalda ställen. Egenskaper som värdesätts högt inom bolaget.
– Vår myra har nu fått en mer designad och modern utformning. Vi utvecklas ständigt som bolag och med det behöver även vår visuella identitet utvecklas, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.
Den nya logotypen finns i två olika versioner och kombineras med färger i djupa kulörer och accentfärger som är fulla av energi, innovation och kreativitet. Allt inspirerat av den livfulla, pulserande stad Wallenstam är med och utvecklar.
– Alla inom Wallenstam arbetar varje dag med att utveckla, bygga och ta hand om människors hem, arbetsplatser och lokaler. Ett engagemang som sträcker sig långt utanför de byggnader vi tillför och på ett fint sätt tar sig uttryck i vår uppdaterade logotyp och visuella identitet, säger Hans Wallenstam.
Design- och varumärkesbyrån Paradigm Brand Consultancy anlitades för uppdraget att ta fram en logotyp och visuell identitet för Wallenstam för att tydligare spegla bolagets vision och värderingar.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.