Det stilrena hälsokonceptet LETT från Norge planerar en kraftig expansion de kommande åren på den svenska marknaden. JLL Retail Tenant Representation agerar rådgivare i sökandet av lämpliga lokaler i Stockholm och Göteborg.
För två år sedan öppnade LETT sin första enhet i Oslo, sedan dess har de öppnat ytterligare fyra till och konceptet har blivit en succé. Nyskapande recept i olika storlekar är grunden för LETT’s sallader och wraps.
– Vi har genom LETT skapat ett koncept för sund och spännande mat i form av sallader, soppor, juicer och smoothies. Allt lagas färskt framför kunden på ett effektivt sätt för att passa in mångas upptagna vardag samtidigt som vi erbjuder en trevlig miljö för de gäster som vill stanna lite längre, säger Knut Andreas Berg, CEO och medgrundare, LETT.
LETT planerar att etablera ett par enheter i både Stockholm och Göteborg under det första året. JLL Retail Tenant Representation söker nu för LETT’s räkning lokaler inom CBD i bägge städer om cirka 60-130 kvadratmeter.
– Det är inspirerande att arbeta med ett varumärke som ligger så i tiden och har kraft att snabbt ta marknadsandelar med ett så genomtänkt koncept. Hälsotrenden i Sverige har växt sig väldigt stark men utbudet har inte hängt med i samma takt och det ska vi nu ändra på, säger Louise Wintzell, ansvarig projektledare på JLL Retail Tenant Representation.