Grontmij rekryterar Stefan Eriksson som senast var chef för Projektenheten på Fastighetsverket. Stefan Eriksson blir seniorkonsult i gruppen Exploatering och Lantmäteri inom divisionen Samhällsbyggnad.
– Efter snart 25 år med samhällsbyggnadsfrågor och projekt inom statlig och kommunal verksamhet ser jag fram emot att som konsult kunna använda de erfarenheter jag har fått till nytta för Grontmijs uppdragivare, säger Stefan Eriksson.
Lena Winberg, ansvarig för gruppen Exploatering och Lantmäteri, tror att Stefan Eriksson kan tillföra mycket på Grontmij.
– Det Stefan inte vet om exploateringsprojekt är inte värt att veta – jag ser verkligen fram emot att få samarbeta med en så erfaren person, säger Lena Winberg.
Bakgrunden till rekryteringen är det väntade uppsvinget för bostadsbyggande i Stockholm. Stefan Eriksson har också erfarenhet från exploatering inom Stockholms Stad där han bland annat var ansvarig för Innerstadens exploateringsverksamhet.
Idag är det cirka tio personer på Grontmij som arbetar med exploateringsfrågor.
