I går tog Heba det första spadtaget för sina två nya flerbostadshus i Norra Djurgårdsstaden. Inflyttning planeras till hösten 2016.
Vid spadtaget deltog Heba Fastighets AB:s vd Lennart Karlsson, Skanskas Regionchef Fredrik Bele och Bostadsförmedlingen Stockholms vd Lena Larsson Daag. Totalt handlar det om 72 hyreslägenheter. Inflyttning planeras till hösten 2016. Heba har engagerat Skanska som totalentreprenör för projektet. Byggnaderna kommer att miljöcertifieras enligt certifieringssystemet Miljöbyggnad.
– Norra Djurgårdsstaden Etapp 2 ska bli en miljöstadsdel i världsklass. Stadsdelen är utvald att ingå i Bill Clinton Enviroment Iniative som ska visa på goda exempel inom hållbar stadsutveckling. Här kommer vi att vara föregångare och pröva ny miljöteknik och system för hållbart byggande och förvaltning. Det ger oss erfarenheter som vi tar med oss i Hebas fortsatta tillväxt, säger Lennart Karlsson.
