Fastighets AB Förvaltaren i Sundbyberg har genomfört två obligationsemissioner om totalt 350 miljoner kronor. Detta är bolagets första obligationsemissioner sedan 1990-talet.
– Förvaltaren befinner sig i en utvecklingsfas vilken innebär stora investeringar i befintligt fastighetsbestånd samt nybyggnation av hyresfastigheter. Obligationslånen kommer att användas för att finansiera kommande investeringar, säger John Lindell, chef för Ekonomi och Finans.
