Folkets Hus räddas av privat investerare

– Jag köper huset för att jag tror på den nya politiska majoriteten, säger Magnus Ericsson till Folkbladet.

Ericsson Fastigheter går senare i höst in som ägare och fastighetsförvaltare.

Finspångs kommun förbinder sig i första hand för att hyra lokalerna under ett års tid tills man vet vad Folkets hus ska användas till, skriver Norrköpings Tidningar.

Han berättar för tidningen att han snarast ska göra en grundlig teknisk undersökning av fastigheten.



Läs också