Humlegården anmälde inte en ändring av sitt innehav av Diösaktier i tid och bötfälls nu av Finansinspektionen.
Humlegården Holding III AB får 100 000 kronor i böter.
Bolaget minskade den 30 december 2010 sitt innehav i Diös så att innehavet kom att understiga 15 procent av aktierna och rösterna i Diös. Detta sedan man valt att inte delta i Diös nyemission i samband med förvärvet av Norrvidden.
Anmälan om detta kom in till Finansinspektionen först den 25 januari.
Överträdelsen betraktas som ringa.
