Finansinspektionen bötfäller Humlegården

Humlegården anmälde inte en ändring av sitt innehav av Diösaktier i tid och bötfälls nu av Finansinspektionen.

Humlegården Holding III AB får 100 000 kronor i böter.

Bolaget minskade den 30 december 2010 sitt innehav i Diös så att innehavet kom att understiga 15 procent av aktierna och rösterna i Diös. Detta sedan man valt att inte delta i Diös nyemission i samband med förvärvet av Norrvidden.

Anmälan om detta kom in till Finansinspektionen först den 25 januari.

Överträdelsen betraktas som ringa.

Läs också