För den norrländske fastighetskungen och finansmannen Maths O Sundqvist har 2008 inte direkt varit något kanonår. Tidigare i år konstaterades att han förlorat närmare tre miljarder kronor, i sitt aktieinnehav, på ett halvår.
Och nu, skriver Dagens Industri, har han dumpat aktier för tre miljarder kronor. Sedan i juni.
– Försäljningarna har gjorts för att minska belåningen, i grunden handlar det om att konsolidera mina innehav, säger han till Dagens Industri.
