- Utökningen av Nöjd-Kund-Index till att omfatta både kontors- och affärslokaler är ett viktigt steg för att öka kunskapen om hyresgästernas behov. Det ger fastighetsägare möjlighet att ännu bättre tillgodose kundernas önskemål, säger Reinhold Lennebo, vd för Fastighetsägarna Sverige.
Den 1 mars 2013 slog CFI Group samman sina två kundnöjdhets-undersökningar, Fastighetsbarometern Kontor och Centrumbarometern Butik, till en gemensam undersökning
– Fastighetsbarometern Nöjd-Kund-Index för Kontor, Butik och Handel.
- Sammanslagningen innebär utökad benchmark och möjligheter till nya insikter kring hur förvaltningen presterar i förhållande till driftskostnad, säger Johan Welén, projektledare för Fastighetsbarometern.
Resultatet presenteras varje år vid en NKI-lunch, anordnad av Fastighetsägarna Sverige, där pris delas ut till de företag som har Sveriges nöjdaste hyresgäster för kontorslokaler. I och med sammanslagningen kommer i år även pris delas ut inom kategorin butikslokaler.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.