- Utökningen av Nöjd-Kund-Index till att omfatta både kontors- och affärslokaler är ett viktigt steg för att öka kunskapen om hyresgästernas behov. Det ger fastighetsägare möjlighet att ännu bättre tillgodose kundernas önskemål, säger Reinhold Lennebo, vd för Fastighetsägarna Sverige.
Den 1 mars 2013 slog CFI Group samman sina två kundnöjdhets-undersökningar, Fastighetsbarometern Kontor och Centrumbarometern Butik, till en gemensam undersökning
– Fastighetsbarometern Nöjd-Kund-Index för Kontor, Butik och Handel.
- Sammanslagningen innebär utökad benchmark och möjligheter till nya insikter kring hur förvaltningen presterar i förhållande till driftskostnad, säger Johan Welén, projektledare för Fastighetsbarometern.
Resultatet presenteras varje år vid en NKI-lunch, anordnad av Fastighetsägarna Sverige, där pris delas ut till de företag som har Sveriges nöjdaste hyresgäster för kontorslokaler. I och med sammanslagningen kommer i år även pris delas ut inom kategorin butikslokaler.
Bolag Det har gått lite mer än ett år sen AMF Fastigheter flyttade sitt kontor till Mood gallerian och från start var ambitionen att ta reda på hur framtidens kontor kan utvecklas. Man ska kort sagt laborera fram hur det kan se ut. Hanna Mossfeldt som är arbetsplatsstrateg på bolaget berättar nu om vad de kommit fram till med hjälp av Göteborgs Universitet och Handelshögskolan i Stockholm.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.