Fastighetsägare stämmer Saab

Saab Automobile ska sedan den 1 juli förra året bara ha betalat en fjärdedel av hyran i växellådsfabriken i Göteborg. Fastighetsägaren Platzer har nu stämt Saab vid Göteborgs tingsrätt.

Hyresskulden är nu uppe i 25 miljoner kronor och fastighetsägaren Platzer anser att hela beloppet ska betalas.

Saab å sin sida hävdar, enligt Göteborgs-Posten, att hyran ska omfattas av ackordet eftersom avtalet skrevs före rekonstruktionen.

Läs också