I Skellefteå protesterar ett antal fastighetsägare mot det kommunala bolaget Polaris planer på att bygga ett industrihus.
36 fastighetsägare har skickat in en protestlista till Byggnadsnämnden, som trots det beviljade bygglov för industrihuset.
Enligt detaljplanen är det ett industriområde där det redan idag finns ett antal industrifastigheter.
Dom närboende protesterar, enligt Sveriges Radio, bland annat mot buller och damm. Och det finns en oro för att störningarna ska öka.
Och enligt Sveriges Radio lär protesterna fortsätta eftersom kommunen vill locka fler industriföretag till området.
