Fanerdun betalar av miljonskulden i Kalmar

Kinesiska Fanerduns satsning på grossistcentret CEBEC, China Europe Business and Exhibition Center, har ifrågasatts flera gånger. Och nyligen visade det sig att bolaget inte har betalat sin hyra, och har en skuld till Kalmar kommun på cirka 1,5 miljoner kronor.

I dagarna gjorde de, enligt tidningen Barometern, en första inbetalning av det de är skyldiga för hyran i Bombardiers lokaler. Målet är att hela skulden ska vara betald inom två månader.

Läs också