Eva Swartz Grimaldi lämnar SBB-styrelsen på grund av hälsoskäl

Eva Swartz Grimaldi lämnar SBB-styrelsen på grund av hälsoskäl
Eva Swartz Grimaldi har suttit i SBB:s styrelsen sen 2017. Bild: SBB

SBB meddelar att styrelseledamoten Eva Swartz Grimaldi på grund av hälsoskäl lämnar styrelsen med omedelbar verkan. Swartz Grimaldi har varit styrelseledamot i SBB sedan 2017.

– Jag har behandlats för en allvarlig sjukdom i nära ett år och nu när behandlingen går in i ett intensivare skede, har jag beslutat mig för att ägna mer kraft åt min hälsa, säger Eva Swartz Grimaldi.

– Jag vill å styrelsens och bolagets vägnar rikta ett varmt tack till Eva för hennes stora engagemang i SBB:s styrelse. Det är en stor förmån att kunna kalla Eva kollega och vän som med sitt starka affärssinne, skarpa intellekt och stora integritet gjort ett betydelsefullt avtryck i styrelsearbetet. Vi önskar Eva allt gott när hon nu lägger mer fokus på sin hälsa, säger styrelseordförande Lennart Schuss.

Enligt SBB:s bolagsordning ska styrelsen bestå av lägst tre och högst tio styrelseledamöter. SBB:s nuvarande styrelse valdes vid årsstämman den 28 april 2023. Efter att Eva Swartz Grimaldi utträtt kommer Bolagets styrelse bestå av följande ledamöter: Lennart Schuss, Ilija Batljan, Sven-Olof Johansson, Hans Runesten, Anne-Grete Strøm-Erichsen, Fredrik Svensson och Lars Rodert. Lennart Schuss är styrelsens ordförande.

Läs också