Image
Parfym.se öppnar sin första fysiska butik.
Parfym.se öppnar sin första fysiska butik. Bild: Parfym.se

E-handelsaktör öppnar första fysiska butiken

Handel Parfym.se öppnar sin första fysiska butik. Butiken ligger på Frölunda Torg i Göteborg och slår upp dörrarna 9 september.
Publicerad den 9 September 2019

Parfym.se grundades år 2005 med målet att utmana skönhetsbranschen genom att erbjuda skönhetsprodukter på nätet till bra priser. Bolaget har gjort en stark tillväxtresa sedan start och omsatte drygt 200 miljoner i fjol. Tidigare i år öppnade bolaget frisörsalongen W Lounge by Fume i Stockholm och nu slår dörrarna upp till den första fysiska Parfym.se-butiken på Frölunda Torg i Göteborg.
– Vi har sedan starten 2005 haft en kundfokuserad strategi där vi jobbat datadrivet för att optimera upplevelsen för våra kunder online. Resultatet har varit konsekvent hög kundnöjdhet och det är något som vi är riktigt stolta över. Nu har vi tagit de första stegen till att nå våra kunder även i fysiska miljöer, först med en egen frisörsalong och nu med Parfym.se-butiken. Precis som på webben kommer vår högsta prioritet i butiken vara att kombinera en riktigt bra köpupplevelse med riktigt bra priser, säger Darko Draskovic, vd på Parfym.se.

Den fysiska butiken på Frölunda torg är 200 kvadratmeter. I lokalen huserade tidigare Grand Parfymeri, som gick i konkurs under 2019.
– Vi har letat efter rätt lokal i över ett år. Göteborg är en av de städer där vi har starkast position online, så när Grand Parfymeri stängde igen i somras öppnades en möjlighet att dels ta över en av deras bäst presterande butiker och dels kroka arm med deras mycket kunniga och erfarna medarbetare. Vi är väldigt glada att många av de tidigare Grand-medarbetarna valt att teama upp med oss på vår resa med Parfym.se, säger Darko Draskovic.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Ämnen

Annons Image
Annons Image

Senast från Fastighetssverige Plus

Företaget minskade risken för arbetsplatsolyckor tack vare nudging

Bygg/Arkitektur Med enkla medel och en knuff i rätt riktning har Wästbygg lyckats ändra attityden kring säkerhet ute på byggena. Nu heter det "aj!" och "oj!" när man lämnar in ett tillbud, något som fått rapporteringen att öka med 87 procent.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige

Fastighetssverige PLAY