– Skärholmen Centrum har utvecklats fantastiskt och är en naturlig mötesplats för många, så vi ser en enorm potential där, säger Niclas Ahlestål, Establishment Manager för Coffee & Brands Sweden, som är franchisetagare för Dunkin’ Donuts i Sverige.
Efter Dunkin’ Donuts Sverigepremiär i Täby Centrum har det spekulerats vilt i sociala medier om var nästa restaurang ska öppna. Med Skärholmen Centrum täcker kedjan nu upp både norra och södra Stockholm. Och 5-7 etableringar till i landet är på gång bara under 2015.
– Intresset för såväl donuts som våra smörgåsar och drycker saknar motstycke. Det märks att svenskarna har längtat efter ett roligt kaffevarumärke med ett annorlunda utbud, säger Tommy Svensson, vd för Coffee & Brands Sweden.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.